Orloj - Betlémy - Chaloupka Přihlásit   Vyhledávání
Přeskočit navigační odkazy
Domů
Provozní doba
Chaloupkův Orloj
Muzeum Betlémů
Jírův Betlém
Kryštofovo Údolí
Návštěvní kniha
Historie stránek
Kontakt
Odkazy
Vznik Orloje
Počátek realizace
Lidé u stavby
Orloj z venku
Uvnitř orloje
Patroni
Slavnostní otevření
Po letech
Posunout nahoru
Posunout dolů
Historie a součastnost
Vznikající muzeum
Krása betlémů
Posunout nahoru
Posunout dolů
Historie
Sám tvůrce
Průběh stavby
V plné kráse
Posunout nahoru
Posunout dolů
Lidový kostel
Železniční viadukt
Pastva pro oči
Historie...
Posunout nahoru
Posunout dolů
Historie a dnešek
Převlékání zvonice
Zvonice uvnitř
Posunout nahoru
Posunout dolů
Přeskočit navigační odkazy>Kryštofovo Údolí>Železniční viadukt
  Nádhernou stavbou naší vesnice je viadukt v části Novina, vzhledem k tomu, že naše vesnice je tzv. trojvsí, musela být zajištěna doprava obyvatel Noviny a Kryštofova Údolí do Liberce za prací. Viadukt stavěla italská firma, kolem roku 1898 začínali a v roce 1900 skončili. Je to trať z Teplitz-Schönau do Reichenberg-Rosenthal (Teplice - Liberec Růžodol).

    Zajímavé je, že od začátku prací do odjezdu vlaku uplynuly dva roky, ač to bylo v době, kdy se nepoužívala žádná mechanizace, kopalo se pouze krumpáči a materiál se odvážel koňmi.

    Viadukt je v nejvyšší části 30 metrů vysoký, délka je 198 metrů, vyúsťuje do 800 metrů dlouhého tunelu, který vede do sousedních Křižan. Zajímavost je, že viadukt je stavěný do oblouku, délka oblouku je 127 metrů, má 10 opěrných sloupů. Po cestě je ještě několik malých viaduktů a několik malých tunelů.

    Tato stavba byla technicky dost náročná, ale skutečně za dva roky byla trať z Teplic do Liberce dokončena.


Tvůrce a patron stránek František Novák © 2009 - 2019